יום שני, 26 בדצמבר 2022

תזונאי ספורט

תזונאי ספורט הוא איש מקצוע המתמחה במדע התזונה בהתייחס לביצועים ספורטיביים. הוא מוסמך לייעץ לספורטאים מה ומתי לאכול, כמה זמן צריך להקדיש לפעילות גופנית ואילו תוספי מזון עשויים להתאים. תזונאי ספורט הוא מומחה בתחום מדעי הספורט ובעל תואר ראשון בפיזיולוגיה של פעילות גופנית או קינטיקה אנושית עם התמקדות בדיאטה ספורטיבית, או לחילופין שהוא סיים תכנית תעודה בת שנה בדיאטת ספורט.

תזונאי ספורט - כיצד הוא יכול לעזור?

תזונאי ספורט הוא אדם בעל ידע נרחב על הצרכים התזונתיים של ספורטאים, ועוזר להם לתכנן ולהתכונן לקראת השתתפותם בתחרויות ספורט וכמו כן מלווה גם ספורטאים חובבים שאינם מתחרים. תזונאי ספורט יכול לעזור לך בדרכים רבות. הוא יוכל לספק לך מידע לגבי המזונות הטובים ביותר עבורך, כמה מכל קבוצת מזון עליך לאכול, אילו תוספים מועילים ומתי יש ליטול אותם, מה צריכה להיות צריכת הקלוריות היומית שלך וכיצד לאזן את הדיאטה שלך עם לוח האימונים שלך.

 

טיפים לתזונה לספורטאים מהמקצוענים

על מנת להשיג ביצועי שיא, ספורטאים צריכים לוודא שהם מקבלים מספיק חומרים מזינים. להלן רשימה של כמה עצות מפתח בהן משתמשים ספורטאים מקצוענים, שמומלצים על ידי תזונאי ספורט:

-        תשתה הרבה מים לפני, במהלך ואחרי כל אימון.

-        תאכל ארוחת בוקר וצהרים מאוזנות בריאות.

-        תאכל מזונות עשירים בחלבון ופחמימות כמו אגוזים, שעועית, יוגורט, ביצים או חלב.

-        הימנע ממשקאות ממותקים כגון משקאות מוגזים או מיצים.


 

מהי העצה הטובה ביותר לאכילה בריאה

חשוב לאכול תזונה בריאה הכוללת דגנים מלאים, ירקות ופירות, מוצרי חלב דלי שומן וחלבון רזה. כדאי גם להגביל את צריכת המזונות העשירים בשומנים רוויים וכולסטרול. זה כולל חמאה, בשר אדום, חלב מלא, גבינה, עופות שומניים כמו עור ברווז או הודו. עור, וביצים שלמות. תזונה בריאה צריכה לכלול דגנים מלאים, ירקות ופירות, מוצרי חלב דלי שומן וחלבון רזה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מכירת כלי כסף

בעולם שבו ייצור המוני מאפיל לעתים קרובות על אומנות, מכירת כלי כסף עומדת כאמנות נצחית שכוללת בתוכו שימוש ויופי כאחד . לכלי כסף, עם הערך ...